woensdag 2 november 2022

woensdag 2 november 2022
 18:00  - 20:00
 Kogerkerk

Op de avond van Allerzielen zijn de Kogerkerk en de Koger Begraafplaats geopend vanaf 18.00 uur. De begraafplaats zal sfeervol verlicht zijn met honderden lichtjes. De historische begraafplaats is sinds kort een gemeentelijk monument. Het is een natuurlijke stilte plek die, vanwege de vele verhalen die eraan verbonden zijn, de rijke historie van Koog-Zaandijk laat spreken.

Om 19.00 uur begint een ‘Wensconcert’ in de naast de begraafplaats gelegen Kogerkerk. Organist Bas Westerhof zal muzikale verzoeken spelen op het monumentale orgel. Muziek kan betekenis geven bij het herdenken van een overledene en herinneringen oproepen. Titels van muziek – van pop tot klassiek - die u graag zou willen horen kunt u tot 28 oktober mailen naar b.westerhof@upcmail.nl. Iedereen kan in de kerk een kaarsje aansteken om een familielid, vriend of vriendin te herdenken.
De werkgroep Koger Begraafplaats, met leden van de Historische Vereniging Koog-Zaandijk, Zaans Erfgoed en de Kogerkerk, de Stichting Kogerpark en de Kogerkerk maken de lichtjesavond mogelijk.
Locatie: Kogerkerk.