zondag 19 maart 2023

Evensong

zondag 19 maart 2023
 Noorderkerk

Het is u inmiddels vast al bekend dat het Westzijderkerkkoor een Evensong gaat zingen in de Noorderkerk.
Het koor is al een aantal weken bezig om alle onderdelen van deze
dienst zo mooi mogelijk te zingen, er wordt dus flink gerepeteerd!
In Engeland is het al eeuwenlang traditie om iedere middag af te sluiten met een
Evensong.     In bijna iedere kathedraal of kerk, met koor, kunt u daar aan het eind van  de dag naar toe en genieten van de mooie koorzang. De vaste onderdelen van de  Evensong zijn de Chant, Magnificat (Lofzang van Maria), Nunc Dimittis (lofzang van  Simeon) en een Anthe    m , afgewisseld met 2 Bijbellezingen en een aantal Hymnes    , waar  u zelf ook in kunt meezingen. De liturg in deze Evensong is Eveline Masetti en het orgel wordt bespeeld door Jaap Zwart.
Het zou jammer zijn als u dit moet missen, dus nodigt het koor u uit op     zondag 19 maart om 17.00 uur    te komen naar de Noorderkerk, Heijermansstraat 127, voor de jaarlijkse Evensong. Na afloop willen we graag samen met u een drankje drinken.

Hartelijk groet, Wil Helfensteijn