zondag 16 juni 2024

Tijdstip:
Locatie:
 de Grote Kerk, Torenstraat, Westzaan

Midden in het dorp Westzaan bevindt zich het restaurant JongWijs, dat inmiddels bij vele Zaankanters bekendheid  geniet. Het interieur straalt al volledig uit wat de filosofie is van het restaurant. De ene driehoek van het restaurant is klassiek ingericht; de andere driehoek modern. Op de website lezen we: “JONG staat voor nieuwe generaties, nieuwsgierigheid, onbevangenheid en de toekomst. Het onderzoekt waar we heen gaan en willen. WIJS staat voor geschiedenis en traditie. Het is hun droom om JONG en WIJS elkaar te laten ontmoeten door een plek te faciliteren en eten aan te bieden dat alle generaties aanspreekt. Daarnaast hoopt men dat er door middel van goede gesprekken verbinding ontstaat. Op de servetten staan daartoe bijzondere vragen als ondersteuning van ‘het goede gesprek’.

Dit is toch precies wat wij ook willen? Jong en Wijs met elkaar in contact brengen. De koffie wordt deze zondag natuurlijk TIJDENS de dienst geschonken. Omdat ‘Jong’ in de kerk meestal ondervertegenwoordigd is, worden jongeren voor deze diensten breed uitgenodigd. Wat zou het mooi zijn als JONG en WIJS deze zondagen evenredig verdeeld zijn!

De 1e JongWijs dienst zal JONG muzikaal nadrukkelijk aanwezig zijn. In de tienergroep van Westzaan bevindt zich namelijk opmerkelijk veel muzikaal talent (trompet, cello, piano, accordeon, gitaar, ukelele en dwarsfluit).

De 2e JongWijs dienst richten we ons mede op JONG en WIJS buiten de kerk en zal er ook buiten de kerkelijke kanalen publiciteit aan worden gegeven. In deze dienst zullen medewerkers van JongWijs zelf aanwezig zijn om ons te inspireren met hun dromen en idealen.

De diensten zijn om 10.00 uur in de Grote Kerk, Torenstraat, Westzaan .
1 e dienst: 16 juni
2 e dienst: 14 juli

Meer informatie: ds. Cornelis Visser, predikant@pgwestzaan.nl; 06-49726636.