Kogerkerk

De Kogerkerk - centraal gelegen en goed bereikbaar

De Kogerkerk, Kerkstraat 14, 1541 HA te Koog aan de Zaan en het hiernaast gelegen gebouw De Stolp bieden een uitstekende gelegenheid voor vergaderingen, recepties en evenementen. De beide gebouwen maken deel uit van het centrum van Koog aan de Zaan en zijn goed bereikbaar met de auto en met het openbaar vervoer.
De 360 graden foto's zijn onder voorbehoud van copyright beschikbaar gesteld door Hollandfotografie.nl en kunnen hier bekeken worden.
Met de auto vanaf A8 uit de richting Amsterdam: afslag 2 (Zaandijk / Koog aan de Zaan).
Met de trein 10 – 15 minuten wandelen vanaf station Koog – Zaandijk.
In de naaste omgeving van de Kogerkerk is ruime (kosteloze) parkeergelegenheid aanwezig.
De Kogerkerk is goed bereikbaar voor rolstoelgebruikers. In het gebouw is een ringleiding aanwezig.
Nb: De verhuur van de Kogerkerk en De Stolp geschiedt strikt binnen de regels van de Veiligheidsregio Zaanstreek - Waterland.
De Kogerkerk is toegankelijk voor rolstoelen. Aan de zijkant van het hoofdportaal bevindt zich een rolstoelopgang.

Mogelijkheden  in de Kogerkerk

De historische Kogerkerk biedt circa 200 zitplaatsen, deels op stoelen, deels in de hieromheen gegroepeerde banken. Het gebouw is bekend door zijn sublieme akoestiek en leent zich uitstekend voor gesproken woord en het optreden van kleine en grote ensembles. Na verwijdering van de stoelen is in het middengedeelte ruimte voor een receptie tot circa 200 bezoekers.

De kerkruimte is voor verhuur beschikbaar met inbegrip van de 17de eeuwse kerkenraadskamer. In de kerkenraadskamer kunnen bijvoorbeeld het bruidspaar, de spreker of de solist zich voorbereiden.
Verlichting, verwarming en gebruik van de geluidinstallatie zijn inbegrepen.
De Kogerkerk wordt verhuurd per dagdeel van 4 uur in de ochtend, middag  of avond. Als aanvangstijd van de verhuur geldt het moment dat de huurder de beschikking krijgt over de accomodatie. Als eindtijd geldt het moment dat de huurder de sleutels van de Kogerkerk bij Kerkrentmeesters inlevert.

Kerkenraadskamer

De zeventiende eeuwse kerkenraadskamer is afzonderlijk te huur en biedt ruimte aan bijeenkomsten en vergaderingen met maximaal 8 personen.

Opties bij huur van de Kogerkerk

* Keuken: Optioneel bij de huur van de Kogerkerk is het gebruik van de volledig ingerichte keuken en de daar aanwezige apparatuur en het serviesgoed, onder andere een automatisch koffiezet – apparaat tot 200 kopjes koffie.
* Sfeerverlichting: Optioneel is verder het gebruik van de sfeerverlichting door middel van de vier kaarsenkronen (64 kaarsen).
* Statafels: Optioneel is het gebruik van maximaal drie statafels met rok.
* Kleine tafels gedekt met wit tafellaken: Het gebruik van de in de kerk aanwezige kleine tafels voor het maken van zitjes is kosteloos. Optioneel is het gebruik van de kleine tafels, gedekt met een wit tafellaken (recepties, lunches, diners).
* Gebruik orgels: Optioneel is het gebruik van de in de kerk aanwezige orgels. Op verzoek van de huurder kan de Kogerkerk de diensten van een ervaren organist aanbieden. Aan andere ervaren organisten kan eveneens door de Kogerkerk toegang op de orgels worden verleend. Dit geschiedt na advies van de eigen organist. Met name het monumentale hoofdorgel eist gedegen kennis van het gebruik van het instrument.
* Piano: Gebruik van de in de kerk aanwezige piano is kosteloos.
* Koster: Voor de ondersteuning bij het inrichten en schoonmaken van de kerk en de bediening van de apparatuur (keuken, licht, verwarming, geluid) kan gebruik worden gemaakt van de diensten van de koster van de Kogerkerk.

Voor nadere informatie en voor afspraken kunt u contact opnemen met:
mw. C. Houthuijse, tel 075 6142404; e-mail cobyhouthuijse@hotmail.com

Tarieven

Basistarieven:
Kogerkerk, incl. kerkenraadskamer  (maximaal 200 personen): per ochtend, middag of avond tot 23.00 uur.
- tarief per dagdeel
maximaal  2 uur aansluitend op de verhuur per ochtend, middag of avond mits een volgend dagdeel niet overschreden wordt.
€ 425,--

€ 30,-- per uur
Waarborgsom per verhuur   € 200,00

Opties bij huur Kogerkerk:

Gebruik keuken Kogerkerk (apparatuur en koffieservies)                € 60,--
Gebruik sfeerverlichting met 4 kaarsenkronen  (64  kaarsen)                      € 100,--
Gebruik piano                                                         kosteloos
Gebruik klein orgel (1 klavier, pedaal; na voorafgaande toestemming)         € 20,--
Gebruik groot orgel (2 klavieren, pedaal; na voorafgaande toestemming)          € 75,--
Gebruik statafel met rok (max 3 statafels), per stuk                                                 € 20,--
Gebruik kleine tafels                                                                                                   kosteloos
Gebruik kleine tafels, gedekt met wit tafellinnen, per tafel                             € 3,--