zondag 12 juni 2022 om 10:00

Voorganger(s): Predikanten van de Zaanse PKN kerken

Locatie: Oostzijderkerk, Zuiddijk 1 te Zaandam
Oecumenische dienst Zaanse PKN kerken in de Oostzijderkerk in Zaandam; 1e Collecte: Diaconie: Bed, Bad en Brood, Leger des Heils 2e Collecte: Kerk: Kerk 3e Collecte: Diaconie of Kerk.

Na twee jaar kunnen we als Zaanse PKN-kerken weer samen een dienst beleven op zondag Trinitatus, 12 juni, vanaf 10.00 uur in de Oostzijderkerk. Op deze zondag na Pinksteren staat het thema ‘Energie’ centraal. Energie is kostbaar in meerdere opzichten.

In deze dienst gaan ds. Hanna van Dorssen en ds. Mirjam Sloots voor. Ds. Pieter van der Woel draagt zorg voor het liedrepertoire en heeft de leiding van het gelegenheidskoor.
Want speciaal voor deze Zaanse dienst is een lied geschreven door Karen Hagg. Een ‘Zaanlands kerklied’, dat ingaat op de betekenis van de kerken in het Zaanse. Jos Martens componeerde de melodie.

Een gezamenlijk koor, opgebouwd uit zoveel mogelijk Zaanse zangers zal de dienst ondersteunen om de liederen zo goed mogelijk uit de verf te laten komen.
Om deze dienst tot een succes te maken en voor te bereiden vragen we hulp aan iedereen. Gemeenteleden en kennissen die het koor uit Assendelft willen ondersteunen om de liederen alvast in te studeren. Je kunt mee repeteren op de woensdagavonden 1 juni 2022 en 8 juni 2022 van 20:15  tot 22:00 uur. Er wordt gezorgd voor een heerlijk kopje koffie in de pauze. De repetitie wordt gehouden in de Protestantse kerk te Assendelft, Dorpsstraat 364.
Hierbij als voorproefje een couplet van het Zaanlands Kerklied.

Land van water en van weidsheid,
Land van groen en land van kerk,
Land van trots op eigen-wijsheid,
Land van moedig mensenwerk.

Voor de gezamenlijke dienst, ook wel de ‘Zaanse Spirit’ genoemd, worden alle leden van de PKN-kerken in de Zaanstreek bij uitgenodigd. Voor de kinderen is er kinderkerk. Voor oppas voor de kleinste gemeenteleden wordt gezorgd. Fijn als u er kunt zijn!

Hartelijke groet, namens predikanten van de werkgemeenschap Zaanstreek