zondag 10 juli 2022 om 10:00

Kerkdienst
Voorganger(s): ds Hanna van Dorssen, zr. Cocky Brouwer, ds. Hanneke van der Sluis
Organist: Wim Tip

1e Collecte: Diaconie: Diaconie eigen werk 2e Collecte: Kerk: Kerk 3e Collecte: Diaconie of Kerk:

Gezamenlijke dienst met de Doopsgezinde Gemeente van Koog aan de Zaan, Zaandijk en Westzaan en de Samenwerkende Doopsgezinde Gemeenten in de Zaanstreek.
Thema: Gevangenen bezoeken, onderdeel van het jaarthema ‘De Zeven Wegen van Barmhartigheid’

Na een korte viering met een meditatief karakter , is er “koffie plus’, waarbij Irinda de Groen, directeur van diaconale Stichting Gevangenenzorg ‘De Sluis’, zal vertellen over de werkzaamheden van De Sluis in het Justitieel Complex Zaanstad. De Sluis stelt zich ten doel om (ex-) gedetineerden en hun familie ondersteuning te bieden tijdens en na detentie. Vanuit de diaconie worden enkele malen per jaar bloemen voor de kerkdienst naar het Justitieel Complex Zaanstad gebracht.
Bij de “koffie plus” wordt Zuivere Koffie gebrand in het Justitieel Complex Zaanstad, geschonken. Zie  https://koffiebranderijzuiverekoffie.nl/