zondag 24 december 2023 om 22:00

Kerstengel op toren Kogerkerk in de kerstnacht
Voorganger(s): ds Hanna van Dorssen
Organist: Merk Rijken

Boven op de toren - heel onopgemerkt en stil – staat de engel van de Kogerkerk. Gegeseld door de regen kijkt ze aan het begin van kerstavond vanaf haar grote hoogte uit over Koog-Zaandijk. Ze ziet de mensen lopen over de Lagendijk en het Zuideinde en in zoveel andere straten. Sinds 1686, het jaar waarin de kerk is gebouwd, heeft ze al heel wat meegemaakt. Hoogte- en dieptepunten in de geschiedenis van Koog-Zaandijk en ook in de levens van zoveel mensen. Niemand weet dat hun vreugde en verdriet gezien wordt door die kleine engel, die hen vanuit de hoogte volgt met haar zachte blik. Op kerstavond wordt haar aandacht ineens getrokken door iets vreemds. Daar, helemaal beneden, op het kruispunt van de Verzetsstraat en de Raadhuisstraat gebeurt iets. Wat dat is? Kom op 24 december luisteren naar dit kerstverhaal in de sfeervolle Kogerkerk verlicht door kaarsenkronen.
Met medewerking van vocaal kwintet ‘Full House’, die christmascarols ten gehore brengen. Verder veel bekende kerstliederen om mee te zingen. Na afloop glühwein.

Aanvang: 22.00 uur, kerk open vanaf 21.30 uur
Adres: Kerkstraat 14, Koog aan de Zaan