Wijdekerk

Open en gastvrij

Zaanpride

Zaanpride en de Kogerkerk hebben in 2021 voor het eerst de handen ineen geslagen en een Roze Viering georganiseerd. Ook in 2022 vindt er weer een Pride dienst plaats op zondag 5 juni tijdens de Zaanpride week.
Roselien Brondy, schrijfster en vlogster, kwam begin 2021 met het idee een pridedienst in de Kogerkerk te houden. Predikant Hanna van Dorssen  omarmde en steunde dit initiatief meteen evenals de Kogerkerkgemeente!
Het motto van de Zaanpride en daarbij de Zaanse Regenboog organisatie is, dat iedereen het recht heeft om te zijn wie je bent en te houden van wie je wilt. Een pleidooi voor vrijheid, diversiteit en inclusie voor iedereen in de  Zaanstreek. Dit sluit goed aan bij de missie van de Kogerkerk. We hopen op een langdurige samenwerking en dat steeds meer kerken aansluiten bij dit initiatief.

Bekijk de viering Roze zondag 2023

Bekijk de viering Roze zondag 2021