Openmonumenten dag 2022

De Open Monumentendag was weer als vanouds. Met een gezellige braderie voor de deur en veel inloop in de kerk. De opbrengst mag er zijn. De handwerkkraam leverde 165,00 euro op, de gezamenlijke activiteiten in de kerk 435,00 euro met een groot aandeel voor de boekenmarkt. De samenwerking met de werkgroep begraafplaats vormde een grote meerwaarde. Het is altijd weer hartverwarmend de reacties te zien en horen van bezoekers die ons mooie, monumentale gebouw voor het eerst betreden. Ze kijken hun ogen uit en steken hun bewondering niet onder stoelen of banken.

Ria Koopman van de werkgroep begraafplaats schrijft: De open monumentendag mogen we geslaagd noemen. De presentatie in de kerk en Gerard om mensen te helpen een familie lid te vinden op de begraafplaats werd op prijs gesteld. En dan het bezoek aan de begraafplaats ….. Er zijn naar onze schatting zeker 75 bezoekers geweest. Ook jonge mensen, buurtbewoners, en kinderen. Er waren veel positieve reacties. De opbrengst voor de lichtjesavond was verrassend, namelijk €75,50. Daar word je vrolijk van.