Sint Maarten in de Kogerkerk, 11 november 2021

Wat was het leuk!
We hadden in de kerk een echte Sint Maarten op bezoek. Zijn komst was aangekondigd en iedereen mocht hem komen begroeten. Lichtjes wezen de weg naar de bisschop. En daar was hij dan!
Sint Maarten in vol ornaat: bisschopsmantel, cape en keppeltje en natuurlijk had hij nog een deel van zijn kleed bij zich en zijn zwaard. Sint Maarten  (Pim Houthuijse) vertelde aan de kinderen  over zijn leven en wat dat voor ons heeft betekend.
Vooral de jongens waren nieuwsgierig naar het zwaard. Dat wilden ze wel graag even aanraken. Het was een echte, aanraken ging niet.
Er werd goed gezongen, de lampions werden bewonderd en de kinderen kregen wat lekkers van Sint Maarten. Er was een klein tekstje bij waarin gelezen kon worden over het leven van deze bijzondere man.

Er waren wel 50 kinderen die de kerk bezochten en ook veel ouders. Voor sommige kinderen was het de eerste keer dat ze in een kerk kwamen, enkele ouders waren ook nooit in de kerk geweest en waren onder de indruk van dit gebeuren.
Zeker voor herhaling vatbaar. En heeft u het gezien? Het Noodhollands dagblad plaatste op 12 november een grote foto en artikel op de voorpagina van het streeknieuws
Dank aan ‘bisschop’ Pim Houthuijse en de andere medewerkers.
Tineke Warner.